Keputusan Pilihanraya Kecil Permatang Pauh (Permatang Pauh By Election Results)

The Permatang Pauh By Election is today. Will update this entry as soon as the results come in.

In the meantime, share your opinions in the comments section below. Who do you think will emerge victorious?

Datuk Seri Anwar Ibrahim seems to be the more popular candidate, so my gut feeling says he’s going to win.

!!!!!!!!! LATEST UPDATE: 27/08/2008 !!!!!!!!!!!

Datuk Seri Anwar Ibrahim wins Permatang Pauh.

Here are the final results:

Datuk Seri Anwar Ibrahim: 31,195 votes

Datuk Arif Shah Omar Shah: 15,524 votes

Hanafi Mamat: 92 votes

Turnout: 81.01%


Datuk Seri Anwar Ibrahim wins by 15,671 votes.

Source: NST

————————————–

Go to HOME
Go to SITE MAP
Go to DISCLAIMER

Visit Nadlique’s Forum of Financial Freedom

Visit Pumpy’s CFD Trading Journal

Visit Lumpy’s Movie Reviews

Visit Nadlique’s Blog in Bahasa Melayu

Other related posts:

About nadlique

This blog is about the journey of a 28-year-old Malaysian towards financial freedom. This blog was started back when the blogger was 21 years old. However, his journey towards financial freedom had begun way before that. Materials such as investing, business, entrepreneurship, equities, and real estate are presented. The author also posts his thoughts and observations on life in general.

Comments

  1. byk konspirasi tp menang gak eh?

  2. Well, I’m sure a lot of us still figuring out whom to believe…

    Damn, these guys are so good. I’ve no idea who’s wrong and who’s right.

    Nadlique, no hols at this moment?

  3. Betul ke ada konspirasi. Ke cakap-cakap saja?

    Sebenarnya, saya tak berapa percaya yang seluruh institusi di Malaysia terlibat dengan korupsi dan konspirasi.

    Takkanlah seluruh negara Malaysia yang tak menyokong Anwar terlibat dengan konspirasi dan korupsi. Kalau ya pun, apa buktinya? Janganlah sebab seseorang tu tak menyokong ideologi kita, kita tuduh dia berkonspirasi.

    Saya tak memihak kepada sesiapa buat masa sekarang. Sebabnya, tak tahu siapa yang betul. Pihak ni cakap macam tu. Pihak tu cakap macam ni. Entahlah. Wallahualam.

    Betullah apa Raf cakap, ramai yang masih belum tahu siapa nak percaya.

    Raf, holiday sebulan dah habis dah last month. Sebulan je cuti. Cuti winter. UK tgh cuti lagi ke?

  4. ashportal says:

    kalu dgr ape TUN Mahathir ckp….”PAKATAN XMENANG…TAPI BN yg kalah”..it has a deep meaning…fikir2kanlah..btw nice blog u have nadlique,CONGRATS

  5. hehe we will have a new prime minister~
    Dr mahathir kata ‘rakyat bukan sokong anwar tapi rakyat dah tak sokong bn, umno’
    tapi..kalau rakyat tak sokong anwar..buatlah undi rosak je..so maknanya, rakyat menaruh harapan baru kepada anwar ibrahim utk membawa perubahan kepada malaysia..tanah air tercinta.

  6. Tak boleh juga buat undi rosak. Sebab, kalau buat undi rosak, pemimpin-pemimpin BN takkan sedar dan rasa sengatnya. Bila betul pemimpin BN kalah kerana undi rosak, dia boleh bagi alasan kalah atas teknikaliti.

    Satu lagi, saya juga tak berapa minat bila istilah “rakyat” digunakan. Bila “rakyat” digunakan, seolah-olah 100% rakyat Malaysia yang menyokong. Padahal, pendapat setiap individu berbeza-beza.

    Saya masih ingat lagi masa Wan Azizah ditemuramah di TV. Beliau kata rakyat mahu itu, rakyat mahu ini, kami mewakili rakyat. Soalan saya, rakyat mana beliau wakili?

    Beliau sepatut kata, “rakyat yang menyokong kami”, bukan “rakyat” sahaja.

    Lainlah kalau beliau betul-betul turun padang dan tanya setiap orang.

  7. bila umno kata melayu sokong kita maksudnya semua melayu seluruh dunia gak?

  8. Habis tu pergi lah marah UMNO.

Speak Your Mind

*

Return to top of page

Copyright © 2019 · Faliq Fauzi · Log in