Barisan Kabinet terbaru 2009 Datuk Seri Najib Tun Razak. Malaysia’s new cabinet ministers. The full list.

Prime Minister of Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak has announced the new cabinet line-up for Malaysia. Have a look below:

Najib’s Cabinet line-up:
Deputy Prime Minister & Education Minister
Tan Sri Muhyiddin Yassin

Ministers in Prime Minister’s Department
Tan Sri Koh Tsu Koon – Unity and Performance
Nor Mohamed Yakcob – Economic Planning Unit
Nazri Abdul Aziz – Justice & Parliament
Jamil Khir Baharom – Religious Affairs

Finance Ministry
Najib Abdul Razak (1)
Ahmad Husni Hanadzlah (2)

Education Ministry
Muhyiddin Yassin

Transport Ministry
Ong Tee Keat

Home Ministry
Hishammuddin Hussein

Information, Culture, Arts and Communications
Rais Yatim

Energy, Green Technology and Water
Peter Chin

Rural Development
Shafie Apdal

Higher Education
Khaled Nordin

International Trade and Industry
Mustapa Mohamed
Deputy: Mukhriz Mahathir

Tourism
Ng Yen Yen

Agriculture
Noh Omar

Defence
Ahmad Zahid Hamidi

Works
Shaziman Mansur

Health
Liow Tiong Lai

Youth and Sports
Ahmad Shabery Cheek

Human Resources
S. Subramaniam
Housing and Local Government
Kong Cho Ha

Women, Family and Community Development
Shahrizat Abdul Jalil

Foreign Ministry
Anifah Aman

FT Minister
Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin

Consumer Affairs and Domestic Trade
Ismail Sabri Yaakob

————–

Source: NST

—————

Go to HOME
Go to SITE MAP
Go to DISCLAIMER

About nadlique

This blog is about the journey of a 28-year-old Malaysian towards financial freedom. This blog was started back when the blogger was 21 years old. However, his journey towards financial freedom had begun way before that. Materials such as investing, business, entrepreneurship, equities, and real estate are presented. The author also posts his thoughts and observations on life in general.

Comments

  1. Takpa2. Yang penting, Khairy tada. Ko jaga lah Pemuda tu baik2. Haha.

  2. Hahaha. Kesian Khairy.

    Tapi jangan kutuk-kutuk sangat KJ, entah-entah jadi PM Malaysia satu hari nanti 😛

  3. KJ x ada
    tp anak mahathir ada 🙂

  4. InsyaAllah, lagi baik lah kot. Hehe.

  5. TPM jadi menteri pelajaran, nampak mcm TPM akan ada sokongan kuat dari para guru dan pensyarah..huhu

  6. Kenapa? Guru dan pensyarah semua suka dia ke?

  7. KJ takde dalam senarai…macam ada yang tak kena… 😉

  8. macam tak berapa setuju Najib jadi pm laa..hehe..

    anyways..i’ve been good..how are you ? yea been awhile since i came to ur blog..hehe..

  9. harap2 barisan kabinet kali ini mampu membuat negara
    kita menjadi lebih maju & mantap setanding negara jepun dan china,sebagai rakyat malaysia saya menyokong barisan kabinet baru terutamanya SHAFIE APDAL
    teruskan usaha! orang sabah boleh ,sabah boleh!
    sokong orang sabah….ok bah. ARAMAI TIE!!!!!

  10. hambe allah says:

    may allah blez us..sve islam n our country!!

  11. InsyaAllah

  12. wahai pemimpin yang bertuah tolong-tolong ia rakyat kita orang kita juga tu….jangan mau senang sendiri.

  13. Tak kisahlah sape2 pun bole jadi PM asal Malaysia tak hancur. Yang tak setuju tu, lu fikir le sendiri.

  14. aku saper2 jadi pm pun x kisah..tp kalu bleh nak N tuh untuk Nik Aziz..dan x mau K.J..walau apapun memang percaturan yg bijak dibuat oleh PM ke-6, Najib, kerana tidak meletakkan K.J dalam barisan kabinet beliau..kalu x hancus B.N..harap BN terus maju dimasa depan..Layaaan..zaaaazzzzzzsssss

  15. budak kecik says:

    fuh.. x kesah r…
    asalkan x men rasuah.. hehehe

  16. setuju dgn perlantikan semua menteri baru yg dilantik oleh dato seri najib..
    pilihan bijak..
    pelbagai bangsa dpt pegang kuasa..
    dunia harus mencontohi malaysia sebagai negara contoh yg aman dalam berpolitik…

  17. fasol says:

    sape ckp nk N utk nik aziz tu? habislah kalau nik aziz jadi pm….x berkembang lah Malaysia. Mundur jerk….mcm ???. Najib lah harapan rakyat Malaysia. Bersyukur larh…

  18. alyanie_mismoleyswit says:

    hye..
    first skali thanks bebyk sbb i amik source dr cnie utk assigment..

  19. hrp2 kabinet baru tak mengelirukan rakyat.dulu harga minyak naik,kerajaan luluskam kenaikan harga barang.bila harga minyak turun,hrga barang tak turun malah ada barang makin naik.kerajaan tak kuatkuasakan undang2.

    tambang pun tak turun sedangkan hrga minyal dah turun.
    baik lg naik bas/teksi sapu,jimat tmbang…

  20. nak komen sikit dari org sabah…
    kenapa pati(pendatang tanpa izin) makin bertambah di sabah nie?
    tiada pemantauan ataupun buat tak endah saja?..harap harap kerajaan beri pemantauan serius tentang masalah pati nie…….

Speak Your Mind

*

Return to top of page

Copyright © 2019 · Faliq Fauzi · Log in